vorige case

Bestelproces verbeteren

EON

volgende case

Een sales funnel die soepeler, vollediger én veiliger werkt

De vraag

Optimaliseer onze sales funnel zodat nieuwe aanmeldingen soepeler verlopen en de ingevulde data gegarandeerd klopt.

Voor E.ON hebben we in samenwerking met GuiltyPeople de sales funnel flink aangepakt zodat de aanmelding van nieuwe klanten soepeler, vollediger én veiliger verloopt.

Doordat we het hele systeem in Umbraco hebben ingericht, kan E.ON zelf eenvoudig nieuwe widgets en landingpages toevoegen. Hierbij wordt alle data precies gemonitord, zodat de beheerders altijd inzicht hebben in het gebruik van de website.

Ook niet onbelangrijk: er zijn diverse koppelingen met andere API-systemen gemaakt. Zo zorgen we dat altijd de juiste informatie aanwezig is. En dat de informatie op het eind ook weer doorgestuurd wordt. 

Op de homepage en op verschillende actiepagina's staat de zogenaamde 'widget'. Hier kan het energieverbruik exact kan worden ingevuld óf een schatting wordt gemaakt van het huidige verbruik. Deze widget vormt een simpele, maar effectieve ingang van het verdere afsluitproces.

In twee simpele stappen wordt de gebruiker begeleid in het afsluiten van het uiteindelijk energiecontract. Realtime kan er inzicht worden verkregen in het mogelijke energieverbruik en tot in detail kan de prijsopbouw van de energierekening worden ingezien. Begrijpelijk en eerlijk zodat de gebruiker weet waar hij aan toe is.

In stap twee worden alle gegevens van de gebruiker op de achtergrond uiterst zorgvuldig gevalideerd door middel van verschillende externe koppelingen. Wanneer gegevens niet juist of onvolledig wordt dit direct teruggekoppeld. Op deze manier wordt de back-office van E.ON van zoveel mogelijk 'zuivere' data voorzien.

Meer van deze case